Jouw ideale klant


15 april, 2019

De MediaMarkt is voor veel mannen een soort van Walhalla, ook voor mijn zoon Jack van drie jaar oud. Na zorgvuldig online onderzoek, gingen wij daarom afgelopen weekend samen op pad naar MediaMarkt Rotterdam. Doel: het kopen van een nieuwe stofzuiger.

Eenmaal binnen, krijg je als klant enorm veel prikkels. Schermen, beelden, geluiden en vooral ook heel veel mensen, trekken de aandacht. Hoe val je daar als merk nou tussen op?
Hoe bereik je in een drukke, afleidende omgeving, jouw ideale klant?

Dat kan een uitdagende vraag zijn..
Als eerste zal je je moeten afvragen WIE jouw ideale klant is en vooral WIE is dat NIET? Als je immers naar iedereen schreeuwt, luistert er niemand. 

Waar is deze klant vervolgens naar op zoek en waarom beantwoordt jouw product deze vraag? Probeer dit zo goed mogelijk, in duidelijke voordelen voor de consument, naar voren te brengen. Ik zie het nog zo vaak misgaan bij merken die teveel in "eigen" taal spreken. 

Een van de vele dingen die ik heb geleerd vanuit mijn tijd bij Nespresso, is dat consistentie, kwaliteit, service en praten vanuit je eigen kracht, key is. In een drukke omgeving, val je juist op als je je rustig weet te houden.

En oh ja: het is een Dyson geworden 🤗