Vijf ingrediënten voor duurzame groei

16 mei, 2019

Hierbij deel ik op hoofdniveau de vijf belangrijkste ingrediënten voor om duurzame groei te bereiken. Ga je een Retail plan schrijven, probeer dan onderstaande punten mee te nemen!

1. Doelen stellen
Stel jouw doelen gebaseerd op de bedrijfsdoelstellingen. Jij als Retail verantwoordelijke stelt doelen die altijd bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Zo zorg je er automatisch voor dat eventuele conflicten, met andere afdelingen, geminimaliseerd worden.

2. Maak jouw doelen behapbaar
Deel deze doelen op in bijvoorbeeld maanddoelen, zo wordt het geheel behapbaar en zie je heel duidelijk wat je dus per maand moet doen om jouw uiteindelijke doel te behalen en wie je hierbij nodig hebt.

3. Promotionele activiteiten afgestemd op doelgroep
Koppel aan elk doel maandelijkse activiteiten, die jou naar het gewenste resultaat gaan brengen. Voor langdurige groei is het enorm belangrijk om jouw doelgroep goed te kennen. Wie is dit, wat zijn zijn/haar interesses, waar zijn ze naar op zoek, wat willen ze. Dit vertaal je door naar een promotie strategie, die je weer kan doorvertalen maar maandelijkse activiteiten.

4. Draag eenzelfde boodschap uit, over alle kanalen
Sluit hierbij jouw Retail partners aan en zorg dat iedereen hetzelfde rondom jouw merk communiceert. Alle communicatie is afgeleid vanuit jouw doelgroep wil.

5. Meet en stel jouw targets bij waar nodig!